جستجو برای:
  • پیشخوان
  • درباره
  • کتاب
  • سمینار آموزشی
  • مطالب
    • مقاله و نوشتار
    • ویدئو
  • ارتباط با ما
 
وبلاگ
  • پیشخوان
  • درباره
  • کتاب
  • سمینار آموزشی
  • مطالب
    • مقاله و نوشتار
    • ویدئو
  • ارتباط با ما
0

نقش های یک مشاور کسب و کار

نقش های مشاور کسب و کار

در سالهایی که به ارائه مشاوره به کسب و کارهای مختلف پرداخته ایم، نگاههای متفاوتی را به نقش یک مشاور در بهبود و توسعه کسب و کار مشاهده کرده ایم. نقش هایی که برخی از آنها بسیار از هویت و کارکرد یک مشاور کسب و کار خوب فاصله دارد.

برخی از کارفرمایان مشاور را با هویت و نقش های زیر تصور می کنند:

  • مشاور در نقش یک کارمند پاره وقت : این دسته از کارفرمایان تصور می کنند که مشاورین کارمندانی هستند که بصورت پاره وقت در کسب و کار ما فعالیت می کنند.
  • مشاور در نقش یک متخصص : برخی دیگر نیز تصور می کنند که مشاور یک متخصص است که قرار است بخشی از کارهای کسب و کار من را انجام دهد.
  • مشاور در نقش ابرقهرمان : آنها تصور می کنند که اگر یک مشاورمی تواند همه مشکلات کسب و کار آنها را برطرف نماید.
  • مشاور در نقش ماکروفر : برخی از کارفرمایان تصور می کنند کارهایی که اهدافی که بطور طبیعی یک یاچندسال طول می کشد را با بکارگیری یک مشاور طی یک یا دو ماه بدست می آورند.
  • مشاور در نقش رادیو: برخی از کارفرمایان بعد از عقد قرارداد، به هیچ یک از نظرات مشاور بصورت عملیاتی توجه نمی کنند و صرفاً نظرات او را در جلسات مختلف می شنوند.
  • مشاور در نقش دکوراسیون : برخی از کارفرمایان مشاور را فردی می دانند که حضورش می تواند به آنها وجهه و اعتبار بدهد!
  • مشاور در نقش معلم : برخی دیگر از کارفرمایان تصور می کنند که مشاور فردی است که قرار است دانش آنها را افزایش دهد.
  • مشاور در نقش ناظم : برخی از پروژه های مشاور برای این تعریق می شوند که صرفاً تعارضات بین واحدهای سازمانی حل و فصل شود.
  • مشاور در نقش حامی : برخی از واحدهای سازمانی مشاور را بکار می گیرند تا بتوانند حرف و ایده خود را در سازمان به کرسی بنشانند و کاری با نظرات مشاور ندارند!
    و …

 

اما در واقع یک مشاور خوب می تواند در سه حوزه به کسب و کار شما کمک کند :

1) ارتقاء نگرش :

با همکاری یک مشاور خوب می توانید همزمان به دو مزیت کلیدی دست پیدا کنید :

الف) ایجاد نگاه جامع به کسب وکار (Business Overview) از طریق ایجاد سازوکارهای ZOOM-OUT

ب) توجه دقیق به جزئیات کسب و کار (Business Details) از طریق ایجاد سازوکارهای ZOOM-IN

ج) شناخت و بکارگیری تجربیات موفق (Best Practices) در کسب و کارهای دیگر

 

2) ایجاد تعادل

یکی دیگر از مزیت های همکاری با یک مشاور حرفه ای، ایجاد تعادل در کسب و کار است:

الف) ایجاد نگرش برای برقراری تعادل میان شرایط جاری کسب و کار (Internal Situation) با وضع جاری بازار و رقبا (External Environment)

ب) ایجاد نگرش برای برقراری تعادل میان منابع سازمانی (Business Resources) با ظرفیت های توسعه ای کسب و کار (Business Development Opportunities)

 

3) اهرم سازی:

مهمترین نقش یک مشاور، اهرم سازی است، در واقع مشاور به شما می کند تا با تغییر نقطه اتکا کسب و کارخود از سه طریق به نتایج بهتری دست پیدا کنید:

الف) اهرم فناورانه : کاهش هزینه های زمانی و ریالی با بهره گیری صحیح از فناوری روز (جابجایی نقطه اتکا سازمان از «منابع انسانی یا فناوریهای قدیمی» به «فناوری های نوین»)

ب) اهرم سرمایه انسانی : ارتقاء عملکرد سازمانی با توسعه منابع انسانی (ارتقاء نگرش و توسعه مهارتهای کارکنان فعلی یا بکارگیری نیروی انسانی خبره جدید)

ج) اهرم مدل کسب و کار : توسعه بازار با بکارگیری یا خلق مدل های جدید کسب و کار (تغییر پارادایم کسب و کار یا ایجاد بازار جدید و غیره)

اهرم سازی
برچسب ها: مشاوره کسب و کار
در تلگرام
کانال ما را دنبال کنید!
در اینستاگرام
ما را دنبال کنید!

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

تحلیل کسب وکار

مهارت های تحلیلی چیست؟

روش اسمارت در تصمیم گیری

روش «SMART» در تصمیم گیری

هوش تجاری - تحلیل کسب و کار

تفاوت هوش تجاری(BI) و تحلیل کسب و کار(BA)

کوتوله پروری در سازمان

کوتوله پروری در سازمان

خلق ارزش برند، برندینگ

10 روش ایجاد ارزش برند

مدل تعالی سازمانی EFQM

مدل تعالی سازمانی EFQM چیست؟

جستجو بر اساس برچسب
تحلیل داده و هوش تجاری (BI) (1) تحلیل و برنامه ریزی فروش (2) تحلیل کسب و کار (BA) (3) توسعه فردی (2) توسعه فردی و سازمانی (1) توسعه کسب و کار (2) رفتارشناسی، رضایت و وفاداری مشتریان (1) سیستم سازی کسب و کار (1) مارکتینگ و برندینگ (3) مدیریت منابع انسانی (1) مشاوره کسب و کار (1) پخش مویرگی (4)
دسته‌ها
  • مقاله و نوشتار
  • ویدئو

نوشته‌های تازه
  • مهارت های تحلیلی چیست؟
  • روش «SMART» در تصمیم گیری
  • تفاوت هوش تجاری(BI) و تحلیل کسب و کار(BA)
  • کوتوله پروری در سازمان
  • 10 روش ایجاد ارزش برند
حمایت از امور خیریه

خیریه همت، حمایت از بیماران نیازمند

محک، حمایت از کودکان مبتلا به سرطان

بنیاد کودک، حمایت از تحصیل کودکان نیازمند

  دکتر شفاعی (مدرس و مشاور کسب و کار)

در سال های اخیر افزایش فروش و حتی بقاء در بازار نیازمند آن است که «تغییرات را سریع درک کنیم» و مهمتر اینکه «درست و سریع اقدام کنیم». پس  یادگیری و بهبود در حوزه های «رفتارشناسی مشتریان»، «برنامه ریزی فروش» و «سیستم سازی کسب و کار» برای هر کسب و کاری ضروری است.  [ درباره ما ]

ارتباط با ما

تهران، خ شریعتی، بالاتر از میرداماد، کوچه کاظمیان
تلفن:  23 60 42 28 – 021

معرفی کتاب

تمامی حقوق برای آکادمی « دکتر شفاعی » محفوظ می باشد.

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت