جستجو برای:
  • پیشخوان
  • وبلاگ آموزشی
    • مقاله و نوشتار
    • خلاصه کتاب
  • کتاب
  • سمینار آموزشی
  • درباره
  • ارتباط با ما
 
وبلاگ
  • پیشخوان
  • وبلاگ آموزشی
    • مقاله و نوشتار
    • خلاصه کتاب
  • کتاب
  • سمینار آموزشی
  • درباره
  • ارتباط با ما
0

نقش های یک مشاور کسب و کار

نقش های مشاور کسب و کار

در سالهایی که به ارائه مشاوره به کسب و کارهای مختلف پرداخته ایم، نگاههای متفاوتی را به نقش یک مشاور در بهبود و توسعه کسب و کار مشاهده کرده ایم. نقش هایی که برخی از آنها بسیار از هویت و کارکرد یک مشاور کسب و کار خوب فاصله دارد.

برخی از کارفرمایان مشاور را با هویت و نقش های زیر تصور می کنند:

  • مشاور در نقش یک کارمند پاره وقت : این دسته از کارفرمایان تصور می کنند که مشاورین کارمندانی هستند که بصورت پاره وقت در کسب و کار ما فعالیت می کنند.
  • مشاور در نقش یک متخصص : برخی دیگر نیز تصور می کنند که مشاور یک متخصص است که قرار است بخشی از کارهای کسب و کار من را انجام دهد.
  • مشاور در نقش ابرقهرمان : آنها تصور می کنند که اگر یک مشاورمی تواند همه مشکلات کسب و کار آنها را برطرف نماید.
  • مشاور در نقش ماکروفر : برخی از کارفرمایان تصور می کنند کارهایی که اهدافی که بطور طبیعی یک یاچندسال طول می کشد را با بکارگیری یک مشاور طی یک یا دو ماه بدست می آورند.
  • مشاور در نقش رادیو: برخی از کارفرمایان بعد از عقد قرارداد، به هیچ یک از نظرات مشاور بصورت عملیاتی توجه نمی کنند و صرفاً نظرات او را در جلسات مختلف می شنوند.
  • مشاور در نقش دکوراسیون : برخی از کارفرمایان مشاور را فردی می دانند که حضورش می تواند به آنها وجهه و اعتبار بدهد!
  • مشاور در نقش معلم : برخی دیگر از کارفرمایان تصور می کنند که مشاور فردی است که قرار است دانش آنها را افزایش دهد.
  • مشاور در نقش ناظم : برخی از پروژه های مشاور برای این تعریق می شوند که صرفاً تعارضات بین واحدهای سازمانی حل و فصل شود.
  • مشاور در نقش حامی : برخی از واحدهای سازمانی مشاور را بکار می گیرند تا بتوانند حرف و ایده خود را در سازمان به کرسی بنشانند و کاری با نظرات مشاور ندارند!
    و …

 

اما در واقع یک مشاور خوب می تواند در سه حوزه به کسب و کار شما کمک کند :

1) ارتقاء نگرش :

با همکاری یک مشاور خوب می توانید همزمان به دو مزیت کلیدی دست پیدا کنید :

الف) ایجاد نگاه جامع به کسب وکار (Business Overview) از طریق ایجاد سازوکارهای ZOOM-OUT

ب) توجه دقیق به جزئیات کسب و کار (Business Details) از طریق ایجاد سازوکارهای ZOOM-IN

ج) شناخت و بکارگیری تجربیات موفق (Best Practices) در کسب و کارهای دیگر

 

2) ایجاد تعادل

یکی دیگر از مزیت های همکاری با یک مشاور حرفه ای، ایجاد تعادل در کسب و کار است:

الف) ایجاد نگرش برای برقراری تعادل میان شرایط جاری کسب و کار (Internal Situation) با وضع جاری بازار و رقبا (External Environment)

ب) ایجاد نگرش برای برقراری تعادل میان منابع سازمانی (Business Resources) با ظرفیت های توسعه ای کسب و کار (Business Development Opportunities)

 

3) اهرم سازی:

مهمترین نقش یک مشاور، اهرم سازی است، در واقع مشاور به شما می کند تا با تغییر نقطه اتکا کسب و کارخود از سه طریق به نتایج بهتری دست پیدا کنید:

الف) اهرم فناورانه : کاهش هزینه های زمانی و ریالی با بهره گیری صحیح از فناوری روز (جابجایی نقطه اتکا سازمان از «منابع انسانی یا فناوریهای قدیمی» به «فناوری های نوین»)

ب) اهرم سرمایه انسانی : ارتقاء عملکرد سازمانی با توسعه منابع انسانی (ارتقاء نگرش و توسعه مهارتهای کارکنان فعلی یا بکارگیری نیروی انسانی خبره جدید)

ج) اهرم مدل کسب و کار : توسعه بازار با بکارگیری یا خلق مدل های جدید کسب و کار (تغییر پارادایم کسب و کار یا ایجاد بازار جدید و غیره)

اهرم سازی
برچسب ها: مشاوره کسب و کار
در تلگرام
کانال ما را دنبال کنید!
در اینستاگرام
ما را دنبال کنید!

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

تحلیل کسب و کار با BABOK - Business Analysis

حوزه های دانشی تحلیل کسب و کار (استاندارد BABOK)

Money Cycle چرخه پول

چرخه پول در کسب و کار چیست؟

business genetics ژنتیک کسب و کار

ژنتیک کسب و کار چیست

business dimension ابعاد کسب و کار

ابعاد کسب و کار چیست؟

ابزارهای تحلیل فروش sales analysis

ابزارهای تحلیل فروش

sales analysis تحلیل فروش

تحلیل فروش (Sales Analysis) چیست؟

دسته‌ها
  • خلاصه کتاب
  • مقاله و نوشتار
  • ویدئو
جستجو بر اساس برچسب
تحلیل داده و هوش تجاری (BI) (5) تحلیل و برنامه ریزی فروش (10) تحلیل کسب و کار (BA) (10) توسعه فردی و سازمانی (2) توسعه کسب و کار (2) رفتارشناسی، رضایت و وفاداری مشتریان (1) سیستم سازی کسب و کار (1) طراحی و بازنگری فرآیند (2) فروش و پخش مویرگی (4) مارکتینگ و برندینگ (3) مدیریت منابع انسانی (1) مشاوره کسب و کار (1) معرفی/خلاصه کتاب (3)

نوشته‌های تازه
  • حوزه های دانشی تحلیل کسب و کار (استاندارد BABOK)
  • خلاصه کتاب «مشتری چالشی» (The Challenger Customer)
  • خلاصه کتاب «فروش چالشی» (The Challenger Sale)
  • خلاصه کتاب «مدیریت فروش» (Sales Management)
  • چرخه پول در کسب و کار چیست؟
حمایت از امور خیریه

خیریه همت، حمایت از بیماران نیازمند

محک، حمایت از کودکان مبتلا به سرطان

بنیاد کودک، حمایت از تحصیل کودکان نیازمند

  دکتر شفاعی (مدرس و مشاور کسب و کار)

در سال های اخیر افزایش فروش و حتی بقاء در بازار نیازمند آن است که «تغییرات را سریع درک کنیم» و مهمتر اینکه «درست و سریع اقدام کنیم». پس  یادگیری و بهبود در حوزه های «رفتارشناسی مشتریان»، «برنامه ریزی فروش» و «سیستم سازی کسب و کار» برای هر کسب و کاری ضروری است.  [ درباره ما ]

ارتباط با ما

تهران،بلوار کشاورز، خیابان عبداله زاده، کوچه افشار
هماهنگی دریافت مشاوره : 13 25 610 0903

معرفی کتاب

تمامی حقوق برای آکادمی « دکتر شفاعی » محفوظ می باشد.

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت